Přejít k hlavnímu obsahu
Mereni kolem pasu

Diet existuje celá řada, přes ketodiety, sacharidové vlny až po přerušované hladovění či koktejlové diety, ale která je ta správná? Existuje nějaká dieta, která zaručeně funguje a přinese toužené výsledky? Je nějaká dieta opravdu udržitelná a dlouhodobá? Odpověď zní ano, jen bych pozměnila název z diety na zdravý životní styl, pomocí kterého můžete shazovat přebytečné kilogramy, budovat svalovou hmotu, zlepšovat své zdraví a také své psychické zdraví. Každá dieta stojí na kalorickém deficitu, bez kterého by proces hubnutí nefungoval, ovšem je velký rozdíl, jak velký kalorický deficit nastavíte, z jakých surovin a potravin se Váš jídelníček bude skládat (zda bude obsahovat veškeré makroživiny a mikroživiny) a jaké další kroky podniknete k podpoře hubnutí a tvarování postavy. V dnešním článku se podiváme na pět základních kroků k fungující dietě. O jaké kroky jde? Dozvíte se za chvíli.

 

Pět základních dietních kroků

dietni jidla

1. Vyvážený jídelníček

Nikoho nepřekvapí první a nejdůležitější krok pro fungující dietu. Jak už bylo řečeno, každá dieta stojí na kalorickém deficitu a není tomu jinak ani v rámci zdravého životního stylu. Rozdíl je v nastavení deficitu, který by měl být okolo 200 kalorií nižší než kalorický výdej. Jídelníček by měl obsahovat všechny makroživiny - sacharidy, bílkoviny, tuky a také mikroživiny - vitamíny, minerály a stopové prvky, proto čerpejte živiny ze zdravých a různých zdrojů potravin, zařazujte živočišné i rostlinné zdroje bílkovin, sacharidy zařazujte zejména komplexní a rychlé pouze v podobě ovoce a tuky vybírejte zdravé.

2. Pitný režim

Druhým krokem je dostatečný pitný režim. Do pitného režimu se počítá pouze čistá voda (ochucená případně o citrón) či případně čaje. Vyhýbejte se naopak slazeným nápojům, slazeným teplým nápojům a džusům. Každý šálek kávy či energetického nápoje vykompenzujte dalšími 250 ml vody. Pitný režim je doporučován na 2 litry denně, ovšem je nutné přihlížet na váhu a výšku člověka, fyzickou a sportovní zátěž a také počasí (teplotu vzduchu).zelený nápoj

3. Spánek

Spánek je klíčovým faktorem, který ovlivňuje nejen dietu, ale také celkové zdraví člověka. Při spánku se také uvolňuje hormon melatonin, který hraje důležitou roli ve správném fungování našeho organismu. Spánek by měl být nepřerušovaný, kvalitní, po dobu nejméně 7 hodin. Usínejte v chladnější místnosti a minimálně dvě hodiny před usnutím se vyhýbejte konzumaci kofeinu, který má negativní vliv na kvalitu našeho spánku. Během spánku dochází k regeneraci celého našeho těla, proto tento faktor nepodceňujte.

4. Pohyb

Pohybem zvýšíte svůj kalorický výdej a tím podpoříte hubnutí. Pohybem také tvarujete svou postavu (v případě posilování), zlepšujete svou vytrvalost a fyzickou kondici (v případě běhů a dalších sportovních aktivit), zlepšujete správné fungování všech orgánů v těle a tím předcházíte řadě onemocněním. Pohybem si také zlepšujete náladu díky vyplavování hormonu endorfinu, který navozuje pocit štěstí. Vybírejte si takovou pohybovou aktivitu, která Vás bude bavit a na kterou se budete těšit.

5. Nálada

Posledním krokem je Vaše nálada. Pokud budete prožívat psychické vypětí, stres a budete řešit problémy (ať už pracovní či rodinné), na dietu to bude mít negativní dopad. Je lehké říct, abyste měli pouze dobrou náladu, občas je náročné se vypořádat se starostmi v životě, proto Vám doporučím pár tipů, jak se "dostat do pohody". Pro dobrou náladu Vám pomůže výše zmíněná sportovní aktivita, ale také meditace, četba motivačních knih či povídání u šálku kávy s kamarády.

 

x

Hledáme redaktory

Staňte se redaktorem Lifestyle magazínu.

Napište článek s tématem lifestyle. Články by měly být srozumitelné, věcné a názorné. Pište o tom čemu rozumíte, k čemu máte vztah, co vás baví. Za publikované články získáte finanční odměnu.

Článek musí být Vaší tvorby a nikde jinde nepublikovaný. Možná je také dlouhodobá spolupráce jako stálý redaktor.

Náměty a své články pište na redaktor@lifestyle.cz

Stránky provozuje:

SAIT CZ spol. s r.o.

IČO: 43962271 (ares)

Jsme platci DPH, DIC:CZ43962271

The website encountered an unexpected error. Please try again later.
TypeError: Argument 1 passed to Drupal\Core\Render\Renderer::addCacheableDependency() must be of the type array, null given, called in /var/www/clients/client1/web1/web/core/lib/Drupal/Core/Entity/Entity/EntityViewDisplay.php on line 265 in Drupal\Core\Render\Renderer->addCacheableDependency() (line 683 of core/lib/Drupal/Core/Render/Renderer.php).